Materasso di Primavera di Alta Qualità, Produttore di Materassi Roll Up In Cina.
Melissa Groo hè assistente di ricerca à u prugramma d'ascolta di l'elefanti di l'Università Cornell.
Questa hè a seconda volta ch'ella hè andata in campu per studià l'elefanti in a furesta di l'Africa Centrale.
Cara famiglia è amichi, u 30 di ghjennaghju di u 2002: Simu ghjunti sani è salvi in a furesta qualchì settimana fà.
U nostru viaghju quì hè statu assai stancante è qualchì volta assai difficiule, postu chì purtavamu intornu à 34 bagagli, valigie è cartoni, scatule Pelican è sacchetti per bagagli.
Simu stati in Parigi per un pezzu è dopu simu ghjunti à u Banki caldu è sporcu dumenica matina.
Avemu allughjatu in unu di l'alberghi quì, simplice ma adattatu.
Malgradu u recente fiascu di u colpu di statu, a cità ùn si sente micca diversa da l'ultima chì avemu avutu dui anni fà, fora di a selezzione
U camionu parcheggiatu quì è culà era dotatu di qualcosa chì pareva un lanciarazzi.
Ci avventuremu solu à manghjà in eccellenti ristoranti libanesi è cinesi vicinu à l'hotel, à registrà ci à l'ambasciata americana, o à andà in ferramenta è alimentari per cumprà i nostri rifornimenti.
Avemu affittatu un camionu à Avis in Banki. -
L'unicu ch'elli anu -
Truvemu chì ùn hè micca abbastanza grande per purtà tuttu ciò chì avemu, cusì l'avemu messu cù ciò chì pensemu esse u più impurtante per ch'ellu sia vicinu à rompe, lasciamu ciò chì ci hè restatu à a sede di a World Wildlife Foundation, è qualchì settimana dopu hè statu cacciatu da u nostru cullega Andrea è campemu in u campu in a furesta.
Era cun noi a prima settimana, ma dopu hè partita per assistisce à a cunferenza di l'elefanti in Nairobi è tornerà via Banki in qualchì settimana.
À 6 ore di mane, simu partuti da Banki cù u cunduttore Avis chì cunniscia a strada è avemu messu pede nantu à a longa è pulverulenta strada di a furesta.
Questa hè una strada principale in direzione sud-ovest di a cità. hè pusatu in a prima sezione di circa 300 chilometri è dopu diventa terra.
Avemu avutu à piantà ci à i sfarenti ostaculi presiduti da guardie armate, è secondu u so capriccio ci facianu pagà una quantità diversa.
Eramu ammassati inseme cum'è sardine, Katie, Eric, Mia è eiu, pusati in a scatula di u Pelican cù i zaini nantu à e gambe.
In u tempu caldu, e finestre chì avemu apertu eranu cuperte da un stratu di polvere chì ci cupria à noi è à tutte e nostre cose.
Dopu un pocu tempu, ùn avemu micca passatu altre vitture fora di l'enorme camion di legnu, chì ci hà culpitu à una velocità cusì stupente in mezu à a strada, tantu chì avemu avutu à lascià cascà a nostra vittura fora di a strada per scappà da u so percorsu.
A nuvola di polvere ch'elli anu lasciatu daretu à elli quandu si sò svegliati li hà impeditu di vede a strada davanti à elli, ma u nostru curaghjosu cunduttore hà cuntinuatu curaghjosamente.
L'odore longu a strada mi ricorda a mo ultima volta...
Fumu, legnu brusgiatu, carne marcia, odore marciu, è odore durevule di a dolcezza di l'arburi fiuriti.
Ci sò bancarelle in i paesi custruiti longu à sta strada, chì vendenu cose-
Sigarette, manioca, soda.
Quandu simu passati in vittura, a ghjente si hè pusata è ci hà guardatu cun grande interessu ---
Una vittura hè una cosa insolita.
Più ci avvicinemu à Dzanga, più cuminciamu à vede i paesi py Gami, induve ci sò cupole familiari, cum'è una casuccia custruita da foglie.
I zitelli ci anu salutatu cun entusiasmu.
Infine, simu ghjunti à u Parcu Naziunale di Dzanga è simu ghjunti à a porta d'Andrea, avemu apertu a porta è dopu simu ghjunti à u so campu longu un viaghju di 14 chilometri.
Versu e 6:00, u crepusculu cala rapidamente.
Avemu avutu una piacevule riunione cù Andrea è i quattru bacagemi, trè di i quali avemu scontru dui anni fà, chì anu cenatu è sò cascati in lettu.
U so campu hè più maravigliosu chè mai.
Hà custruitu una bella nova capanna per ella stessa è hà datu à Katie a so vechja.
Cusì solu Mya è eiu spartìamu a nostra vechja capanna.
Struttura di stanza fatta di legnu, fatta di cimentu, tettu di paglia.
Avemu un semplice materasso in schiuma chì hè circundatu da zanzariere nantu à una piattaforma di legnu.
Eric ùn avia micca una cabina è hà dormitu in una tenda assai grande chì ELP li hà compru
Ma postu chì l'invasione di e furmicule tessitrici è l'invasione di e termite sò digià difficili, pudemu avè da preparà qualcosa di diversu per ellu).
È ci hè a cabana chì chjamemu magasin, induve Eric face tuttu u so travagliu d'ingegneria, induve tuttu u nostru cibu hè piazzatu.
Benintesa, ùn ci hè micca muru in cucina, ma una stufa, è cucinemu cù un focu di legna tagliata da i pigmei.
Dopu ci sò duie cabine di bagnu, è i pigmei ci portanu un bucket d'acqua calda ogni notte, dopu tornanu da u campu è tornanu à a Casa Esterna (
Usemu "armarii" francesi.
Hè un pocu spaventosu di vultà quì di notte, induve ci sò qualchi criatura chì parenu strane, un scorpione à frusta è parechji grilli di grotta, per esse precisi, senza cuntà i mammiferi chì si sfracelleranu quandu vi avvicinate, dunque devu dì chì ùn mi risicheraghju micca d'andà ci dopu à u tramontu. (
Ancu Andrea hà dettu ch'ella ùn a vuleria micca, dunque ùn pensu micca ch'ella sia cusì debule. .
Tutte queste strutture circundanu a struttura cintrali, una casa aperta cù u tettu di paglia --
Piattaforma di cimentu cù tettu, zona di vita o zona di vita è zona di pranzu.
Sottu à stu campu principale si trova a residenza di BaAka, simile per dimensione è struttura à a nostra.
Un gruppu di quattru persone vive cù Andrea per trè settimane à a volta è dopu si alterna cù un altru gruppu di quattru persone per pudè vultà in a so famiglia per u mumentu.
Avà avemu MBanda, Melebu, Zo è matotrs.
Sta volta, travagliemu assai per amparà à dì qualchì parolla BaAka per pudè cumunicà megliu cun elli.
À u mumentu, simu furtunati d'avè Louis Sano chì stà cun noi.
Hè un omu di u New Jersey chì s'hè trasferitu quì à l'età di 80 anni è vive in BaAka per registrà a so musica.
Andrea aiutava à traduce mentre ellu era assente.
Hà innumerevuli storie da cuntà è hè un grande cumpagnu.
Hà prumessu chì s'è no avessimu u tempu di stà quì finu à a fine, ci purteria à a caccia in furesta cù BaAka per uni pochi di ghjorni.
U nostru primu ghjornu cumpletu quì, avemu camminatu 2 chilometri finu à u biancu cù anticipazione.
Sta volta simu ghjunti quì in a stagione secca, micca cusì umida cum'è in u 2000, è aghju cuminciatu à circà a differenza.
Ùn hà piovutu dapoi u principiu di dicembre.
A palude hè sempre alta postu chì hè alimentata da corsi d'acqua è hà sempre tracce di visite regulare è recenti da elefanti.
E so impronte enormi si vedenu sempre dappertuttu in u fangu, è i so escrementi addulciscenu u nostru accessu à u bordu di l'acqua.
Centinaie di farfalle bianche è gialle si riuniscenu sempre nantu à a spiaggia induve urinanu.
Tuttavia, i graneddi chì mi ricordu ùn sò micca universali è mi piace à coglie è scaricà da l'elefanti;
Avà ùn hè micca a stagione di i risultati.
Dopu simu andati in a furesta, induve l'asciugatura era più evidente.
E foglie nantu à a strada sò secche è stercu --
Culuritu, scricchiolendu sottu à i vostri pedi.
Eppuru, era una stagione di fioritura, è in diversi lochi di u percorsu, i fiori fiuriti ci anu culpitu.
Mentre ci avvicinavamu à White, eramu ancu cuscenti di un brusgiu di crescita massiccia, è aghju capitu chì eranu millaie d'ape chì apprezzavanu l'arburi in fiore nantu à a chioma.
Dopu, di colpu, eramu quì, nantu à a piattaforma, cullendu e scale, fighjendu decine d'elefanti, fighjendu l'acqua salata (80 in tuttu)
, Organizatevi intornu à noi, beie da u pirtusu, lavate u bagnu di fangu è movetevi pigramente da una zona à l'altra.
Elefanti bianchi, elefanti rossi, elefanti grigi, elefanti gialli, perchè sò bagnati in fangu in diverse tonalità, sò tutti dipinti in culori diversi.
Quì, fighjendu quella vista incredibile, accettendu a particularità di u locu è tuttu ciò ch'ellu offre, è fighjendu brevemente tuttu u travagliu duru, i mesi di pianificazione è preparazione fatti per ghjunghje quì, lunghi viaghji, per lancià una grande spedizione di ricerca tecnica in a furesta pluviale africana, per capisce i milioni di dettagli mi pare totalmente degne di nota.
Ùn ci hè veramente nisun locu cum'è Dzanga bai nant'à a Terra per vede a vita di u gruppu sanu di elefanti di furesta in periculu.
Semu assai onorati.
Avemu cuminciatu subitu u travagliu, riempiendu e batterie cù l'acidu, trasportendule in biancu, aprendu a nostra attrezzatura, installendu pannelli solari è custruendu u magazinu d'Eric.
Unità di registrazione autonoma (ARU) per u spiegamentu
Questu cuntinuerà à registrà u sonu di i nostri elefanti quì per trè mesi.
Ne pianteremu ottu in una schiera intornu à u biancu, ma hè un travagliu difficiule perchè ci vole à travaglià intornu à l'elefanti, chì hè benintesa assai periculosu.
Quandu aghju scrittu questu, ne aviamu piantati sette è aviamu previstu di spiegà l'ultimu oghje.
Finu à avà, e cose sò andate abbastanza bè, avemu cuminciatu à raccoglie dati nantu à a piattaforma ogni ghjornu, registrendu u numeru d'elefanti ogni mezz'ora, u numeru di donne ogni ora, adulti è deputati.
Maschile adultu, adolescente, zitellu, neonatu.
Benintesa, s'ellu ci hè un maschile in i musculi o micca, cum'è in a stagione secca, a maiò parte di l'omi entranu in i musculi, chì hè u statu di elevazione di testosterone chì cercanu e donne in estrus.
Cù l'aiutu d'Andrea, simu stati capaci d'identificà centinaie d'elefanti è di traccià a relazione trà elli.
Questu ci permetterà di discernisce megliu u scopu di certi tipi di chjamate, postu chì di solitu ci saranu membri di a famiglia separati, per esempiu, per fà telefonate è dopu per riunisce si.
Andrea hà pussutu vede un elefante esse chjamatu è hà dettu ch'ellu era Elodi 1, chì chjamava u so vitellu appena natu ---
È u picculu vitellu ilodi 2, à 50 metri di distanza, hè corsu versu ella in risposta à a so chjama.
Avemu avutu u ghjornu u più eccitante solu dui ghjorni fà.
Avemu avutu a furtuna d'osservà chì un masciu hè statu trovu in i musculi è s'hè accoppiatu cù una femina in estru, è u disordine d'accoppiamentu chì ne hè risultatu ùn era micca u listessu cum'è quellu chì avemu mai vistu.
Quandu i Tori sò muntati per a prima volta nantu à l'elefante femina, parechji elefanti sò diventati visibilmente eccitati, giriendu intornu à elli, brontolendu, soffiendu, girandulendu, defecendu è urinendu.
U sonu hè duratu quasi nove minuti.
Avemu catturatu tuttu nantu à dispositivi di registrazione di alta qualità nantu à a piattaforma.
Questa hè una scena incredibile.
L'elefanti cuntinueghjanu à vene, sentenu l'odore di a terra induve s'accoppianu, tastendu u so liquidu, è cuntinueghjanu à rombà.
Ci simu pusati in u campu quella notte, avemu ascultatu ciò chì avemu arregistratu, simu stati sorpresi da u numeru di voci chì pudemu sente, è avemu avutu a sensazione chì avemu veramente arregistratu - Ricca d'esperienza -
Qualcosa di particulare.
Seria fascinante di vede a seconda chjama chì hè ancu fatta à a fine, chì hè sottu à u livellu di l'audizione chì avemu scupertu 20 anni fà da Katie chì l'elefante stava facendu.
L'elefanti anu una differenza distinta da l'ultima volta chì eramu quì, hè quantu sò timidi.
Questu puderia esse duvutu à un aumentu di u bracconaggio.
Più immigranti da a Savannah si sò trasferiti per prufittà di l'industria forestale. -
Questu pare esse in piena espansione...
Dapoi a nostra ultima visita quì, a superficia di a vicina cità di Bayanga hè radduppiata.
Ci sò più armi grossi in a zona, a dumanda di carne di giungla - è d'avorio - hè aumentata.
U WWF hà mandatu guardie staziunate vicinu à u nostru campu per pattuglià regularmente, ma sentemu sempre spari ogni pochi ghjorni o più, soprattuttu da u nostru campu, micca luntanu da a furesta.
Sè noi o i turisti facemu qualchì rumore o interferenza, l'elefanti bianchi sò più propensi à pedalà, è quandu fughjenu, si ne vanu in fondu à a furesta è ùn tornanu micca à White cusì prestu cum'è l'ultima volta.
O quandu u ventu si move, ci sentiranu l'odore nantu à a piattaforma, chì li lascerà ancu andà.
Cusì pruvemu à esse u più attenti pussibule, u più silenziosi pussibule, nant'à u percorsu à traversu a furesta, nant'à a piattaforma.
Ogni pressione supplementaria nantu à elli hè diventata a nostra più grande preoccupazione.
Pò dassi ch'ellu m'hà impressiunatu più chè l'ultima volta, quantu riccu sona u locu.
Per mè, questu hè un latu cusì affascinante di a furesta pluviale.
A sera, mi sò stesu in lettu, ascultendu i soni di l'elefanti riuniti in a palude sottu à u nostru campu;
U so rugitu è i so strilli parevanu esse amplificati da l'acqua;
Pare ch'elli sianu ghjustu fora di a nostra cabina.
Una civetta di legnu africana hè vicina.
I grilli è e cicale anu cuntinuatu à gridà tutta a notte, è l'arburi anu fattu rumori più forti è più ripetitivi.
Curiosamente, u sonu u più forte pare esse l'elefante è l'elefante, perchè l'elefante hè u parente terrestre più vicinu di l'elefante.
Hè un picculu mammiferu chì s'assumiglia un pocu à una marmotta.
Versu e trè di mane una sera. m.
Aghju intesu i scimpanzé in lontananza chì ringhiavanu.
A mane, avemu intesu u fischiu forte è i strilli di u pappagallo grisgiu africanu chì vulava da a testa di u gallu.
Mi dumandu s'elli sò e centinaie di persone chì si riuniscenu in u Bai ogni mattina, si alzanu è si calanu in massa in u spaziu apertu, e so piume di coda lampendu rosse.
L'ascultemu ogni mattina.
U culombu di legnu nantu à a testa, u so vibrato sona assai cum'è u ping-
U ping-pong rimbalza in avanti è dopu si ferma.
Avemu intesu Hardaise cantà cum'è un corbu.
Spessu ci sò assai scimie chì facenu a so voce in l'arburi intornu à u campu, è li vedemu dondolà si da un ramu à l'altru, qualchì volta facendu salti enormi. Biancu-
E scimie veneranu à vedeci ancu.
In a palude, quandu andemu à u beluga, centinaie di piccule rane facenu un sonu di inginging, cum'è s'è un elasticu strettu fussi tiratu fora, una risata stridula in biancu è neru.
In a furesta, in più di e cicale dappertuttu, ci hè un silenziu tranquillu.
Di tantu in tantu biancu-
I buceri Phoenix volanu sopra e so teste, è u battitu pesante di e so ale sona cum'è s'elli fussinu in tempi preistorichi, cum'è si pò alzà u sguardu è vede chì ci hè un pterosauru.
E farfalle viola è gialle brillanti volanu intornu à a nostra strada.
Spessu spaventemu un bugiardu è corre fora di a machja.
Calchì volta, s'è vo ascultate attentamente, sentirete u tamburellu di e termite. -
Sona cum'è u sale trema nantu à e foglie.
U so tumulu hè in ogni locu in a furesta.
Pocu dopu esse ghjunti quì, avemu vistu un gorilla, ma l'avemu intesu chjaramente.
Un ghjornu, mentre andava in cità cù Andrea per cumprà qualchi pruvista, avemu avutu una paura longu à a so vittura è hè sbuccata in i cespuglii spessi à fiancu à a strada.
Ci hà gridatu quandu simu passati.
Di tantu in tantu, pudemu sente u pettu di u gorilla.
Battendu in lontananza.
Adupraraghju l'equipaggiu di registrazione di alta qualità chì purtemu per registrà u sonu à diverse ore di a ghjurnata, dunque speremu chì pudemu eventualmente fà qualchì CD per quelli chì li piace.
U calore quì hè assai altu è pare chì cresce tuttu u tempu.
Durante u ghjornu, pudemu vede da u termometru nantu à a piattaforma chì ci sò 88 gradi à l'ombra è circa 92 gradi à u sole.
L'umidità hè un assassinu, circa 99%.
Oghje andemu à natà in a palude, è i coccodrilli pimi è i serpenti d'acqua velenosi sò maledetti.
Questu hè l'unicu modu per rinfriscà si veramente.
Infine, per i mo culleghi di laburatoriu è altri amichi chì sò interessati à l'acelli chì vecu o sentu quì, sò sicuru chì sta lista hè incompleta: vede: Falcu pescatore africanu
Martin pescatore alberatu (u mo preferitu)
Cicogna MaribouHadeda ibis Airone cenerino
Darren Black-and-
Angulu biancu Biancu-
Solu sente: Civetta di legnu africanaBlu-
Culomba di legnu à testa Parechje spezie di barbetti Ci aghju pensatu dapoi un pezzu, ma simu stati occupati à urganizà e cose è ùn aghju avutu u tempu di pusà mi è scrive una longa nota finu à oghje.
Quandu casca a notte, simu cusì stanchi chì ùn avemu guasi abbastanza energia per fà a cena, cenà, poi andà in lettu, prutege a nostra rete è leghje à a luce di e candele (
Aghju purtatu a guerra è a pace, chì devenu durà per un bellu pezzu)
Prima di addurmintassi, di tantu in tantu, l'elefanti sò svegliati da l'arburi intornu à u campu.
Dunque, perdonate u silenziu per un bellu pezzu.
U scriveraghju prestu.
Vi mandu i mo saluti calorosi. --
MelissaMese di ferraghju 2002 oghje sò in ghjornu liberu, dunque a seconda lettera chì aghju finalmente indirizzatu à i mo amichi è à a mo famiglia.
Era solu u mo terzu Ghjornu di a Libertà in sette settimane dapoi chì simu partuti da casa, ma quandu l'altri sò partuti sta mane per fà una ghjurnata di travagliu dura, ùn aghju pussutu impedisce di sente mi culpevule.
Hè sempre tranquillu è a cosa più impurtante hè chì face assai caldu.
Face più caldu chè in a Cità Bianca, induve ci hè una brisa almenu di tantu in tantu.
L'umidità deve esse intornu à 92, è l'umidità hè abbastanza grande.
Sò statu cunquistatu da l'intorpidimentu di una pianta, una stanchezza causata da u calore.
À pochi metri di distanza, una lucertola Agama rosa è grisgia di 5 pollici di lunghezza si firmò per un pezzu in una corsa salvatica da un arburu à l'altru, è a so testa sovrastava viulentamente u paisaghju.
Di tantu in tantu aghju intesu un falcu pescatore di l'Africa occidentale chì gridava mentre u campu si dirigia versu a palude;
Sona un pocu cum'è un gabbianu.
À meziornu, u populu BaAka gm Gami batte a so manioca alimentaria di ogni ghjornu.
L'intelligenza hè spessu a più bassa, i barbetti cantanu di tantu in tantu.
Hè tranquillu, ma ùn possu micca fà à menu di dumandassi ciò chì succede in a Casa Bianca.
Chì elefanti ci sò oghje ?
Elvera hè cù i so dui figlioli ?
Hilton hè sempre in Marte ? Sempre à guardà una nova donna ?
A vechja manca s'hè manifestata è hà intimiditu tutti l'altri omi ?
Capisci veramente i persunagi, è s'è tù riesci à manteneli cumpleti, hè cum'è una soap opera ogni ghjornu.
Hè un pocu cum'è leghje Guerra è Pace.
À altre volte, quandu i fighjulava, mi ricurdava di unu di i mo libri per i zitelli preferiti, induve era Wallace, chì parlava di un orangutanu, ci vole à truvallu in u mare di persunagi di ogni pagina.
Ci sò decine di picculi episodii comici in ogni foto, qualchissia chì corre dopu, qualchissia chì scava un pirtusu quì, qualchissia chì nata quì.
Ùn importa induve guarde, ci hè una storia à u travagliu.
Ma ancu in u campu quì, ci hè assai da vede.
Ci sò parechje scimie, chì si dondolanu intornu à u campu, lanciendu si audacemente da una branca à l'altri trè piani.
Intornu à mè, folle di mosche filarie, sperendu di muzzicà mi in secretu.
Devu esse sempre vigilante per respinghjeli.
À i mo pedi, una fila di furmicule mapekpe (
Questu hè u so termine pigmeu, pronunciatu mah-peck-pay).
Sò grossi è scuri, dunque evitate di manghjà quandu muzzicate.
Nantu à u tettu di a casa di paglia à celu apertu, a ragna lupu gigante si muvia pisantemente.
Calchì volta si ponu sente sunà a batteria quì di notte.
Una furmicula tessitrice hè apparsa di colpu nantu à a mo spalla è l'aghju abbandunata.
Un verme di pede marrone cioccolatu scintillante di a dimensione di un sigaru scivola in strada per a mo cabina.
Oghje, aghju seguitu un grande scarabeu in a mo cabina, aspittendu ch'ellu atterrissi, è l'aghju messu in una piccula scatula di plastica trasparente per pudè verificallu duie volte.
Brilla cum'è una gemma è u so corpu hè bellu verde brillanti, guasi trasparente cù ale turchine brillanti.
Aghju avutu paura chì mi ferisca colpendu u plasticu è prestu l'aghju lasciatu andà.
Quandu preparava u pranzu, ci eranu decine d'ape chì mi girandulavanu intornu in cucina.
Ci aghju pensatu innumerevoli volte cum'è u locu u più abbitatu induve aghju mai campatu.
Ogni centimetru hè occupatu da qualchì criatura.
Cum'è u filmu "10 volte u microuniversu"
U numeru di una spezia particulare hè statu veramente purtatu in casa circa una settimana fà --- litteralmente.
Una notte, quandu eramu pronti à andà in lettu dopu à una longa riunione, Andrea hà scupertu chì bande di furmicheri si sò riuniti in a so capanna, intornu à i so scalini è blocchi di cimentu, chjaramente destinati à entre è piglià u cuntrollu.
Quandu millaie di furmicule ---
L'aghju manghjatu qualchì volta è era assai dulurosu. -
Pigliate un spaziu per truvà da manghjà;
Sò in modu di caccia.
Certi si sveglianu è si trovanu cuparti da ste cose chì manghjanu a so reta di letti è dopu si accumulanu sopra à elli.
Andrea ùn era certamente micca cuntenta, è l'avemu vista corre à empie una grande teiera cù cherosene, spegnendu parechje furmicule è vultendu intornu à a so casa cun ella.
U cherosene hè l'unica cosa chì li pò fermà.
Quella notte hà decisu di ùn dorme micca quì è s'hè fatta un lettu in a paillote cintrali di u campu sottu.
A nostra pelle s'hè fatta frizzante, è Mya è eiu simu andati à a capanna à circa 40 metri da a casa d'Andrea è simu stati inorriditi di capisce chì l'onda di furmicule si stendeva finu à a nostra casa, à circa 3 metri da a nostra casa.
Ci eranu millaie di persone, chì si snodavanu intornu à un angulu di a nostra casuccia, avvicinendusi sempre di più.
Ci simu precipitati à piglià u cherosene è l'avemu adupratu per impregnà i cunfini di u nostru pianu di cimentu ghjustu à u mumentu criticu.
Li avemu osservati per i prossimi 45 minuti o più.
Cunfusione è disorientazione tempuranea, u mulinellu di e furmicule hè vultatu nantu à u so percorsu è hà cursu intornu à u cerchju, cusì in furia.
Infine, anu fattu un sforzu cuncertatu versu a furesta.
Mya è eiu rabbrividimu à pensà à cumu anderanu e cose s'ellu ùn avessimu micca una riunione, cusì simu andati à dorme prima è ùn ci simu resi contu di u sviluppu di questu enorme esercitu. Mamma mia.
Aghju vistu pocu fà qualchi maravigliosi lampi d'uccelli in u biancu è intornu-
Una mane, mentre entravamu in a fine di u spaziu apertu, dui pesci Maribo giganti parevanu un vechju chì stava vicinu à a piscina in un vestitu funky. Rossu-
Un ghjornu, i culombi in l'ochji eranu mischiati cù i pappagalli grigi africani. Biancu-
L'apicultore chì si moveva in tromba si precipitò sopra a tigre bianca è vultò à un arburu vicinu.
Un bellu martin pescatore di boscu turchese è neru, aghju trovu u so habitat preferitu in u legnu.
Una vacca chì pare una signora, garzetta. in-
Aspettate finu à ch'elli seguitanu i bufali.
Eccellente Sunbird di culore arcubalenu--
Colibri africanu cumpagnu-
Chatter attraversu a nostra piattaforma.
L'anatre di Hartlaub volavanu è atterravanu vicinu à u fiumicellu chì passava per u fiume Biancu;
E so spalle turchine chjare anu attiratu u mo sguardu.
Un grande pollu Crown Pearl hà vistu da un arburu in strada per White.
Per l'animali, vedemu sitatunga in e Everglades chjare ogni ghjornu --
Antilope viva.
Di solitu viaghjanu in forma di dui o trè gruppi di famiglie.
Un ghjornu, aghju camminatu solu da u campu à u biancu è sò riesciutu à cullà nantu à una sitatunga femina in a palude vicinu à u campu, spaventendula solu quandu eru à circa 3 metri di distanza.
Di solitu ci sò bufali di furesta in u spaziu apertu, è sette animali belli è robusti formanu u listessu gruppu, stesi in u gruppu di bufali bianchi, dormenu è meditanu, si alzanu solu quandu qualchì elefante cattivu decide di bluccà a so strada.
In una occasione Andrea hà vistu un bufalu sottu à a pruduzzione bianca è quandu hè statu sfidatu da un elefante, ùn si hè micca alzatu.
A bufala hè stata morsa à morte da un elefante, è mentre ella stava morendu quì, un'altra bufala s'hè riunita intornu à ella, luttendu per alzalla.
Inoltre, in biancu, qualchì volta vedemu u più grande antilope di furesta Bongo.
Sò animali assai belli, di culore marrone, cù bande bianche intornu à u corpu.
E so zampe sò nere è bianche, è u masciu hà un avoriu enorme. corne à punta.
E so grande arechje cuntinuavanu à girà.
Quand'elli entrenu in u Bai, sò sempre un piacè, di solitu un gruppu di sette o ottu persone.
Videmu ancu scimie.
Un ghjornu, quandu simu ghjunti, avemu trovu una squadra di circa 30 persone chì anu camminatu intornu à u fiume Biancu per e prossime ore, avventurandosi fora di u bordu di a furesta longu à a terra, pusendusi accantu à un munzeddu di escrementi d'elefante è setacciandoli per cunsumà semi.
Pudemu ancu vede scimmie nere è bianche chì vanu avanti è indietro trà l'arburi. È i porchi --
Ci hè un enormu PORCU di furesta. hè grande è neru.
Un ghjornu, avemu vistu un gruppu di persone cusì da a furesta, circa 14.
Si sò abbracciati per un mumentu è sò partuti.
Ancu s'è u mo preferitu hè u porcu di u Fiume Rossu (
Cunnisciutu ancu cum'è porcu di giungla)
Hè a prima volta chì l'avemu vistu l'altru ghjornu.
Hè a criatura a più capricciosa, veramente rossa cù anelli bianchi è lunghe orecchie Taser.
Ci hè almenu una civetta intornu à u campu.
Una sera à cena, avemu intesu u pienghju di una zibetta femina in estru in a furesta, è uni pochi di ghjorni dopu, Katie hà trovu impronte in a terra vicinu à u campu.
Una mane, avemu trovu gorilla in a palude.
Nisuna traccia di u leopardo hè stata vista ancu, ancu s'è circa una settimana prima di u nostru arrivu qualchissia ne hà vistu unu vicinu à u campu.
Un ghjornu, avemu scontru un elefante mentre tornavamu in casa.
Solu eiu è Mya cù dui tracker BaAka
Di colpu, avemu intesu un grande muvimentu in l'arburu accantu à u percorsu, è u tracciatore davanti s'hè firmatu per ascultà.
Avemu fattu tutti a stessa cosa, è dopu, ghjustu davanti à noi, avemu intesu u grugnitu da a listessa zona.
Un tracciatore hà dettu ch'ellu era un porcu di furesta, mentre chì l'altru avia sussurratu, dicendu ch'ellu era un elefante (
Più tardi ci hà dettu chì u più puru era un picculu elefante. .
Di colpu, à traversu l'arburi, pudemu vede a forma grisgia di l'elefante.
Una ghjovana donna.
Avemu decisu di ùn corre in un'altra direzzione, ma di righjunghjeci u più prestu è tranquillamente pussibule.
Andrea ci dice spessu chì e donne sò più periculose, soprattuttu quandu ci sò e generazioni future.
Un altru ghjornu, avemu scontru l'elefanti in a palude mentre tornavamu in casa è avemu avutu à fà una deviazione.
È dopu per sempre -
Ci sò sempre più segni d'umanità.
Una mane, quandu avemu passatu prestu per a furesta per ghjunghje à Baishan in tempu per u contu è a cumpusizione (
Induve avemu chjamatu a classa è u sessu. g.
A "zitella" di ogni elefante presente
M'aghju resu contu chì ci era un drone bassu chì passava per a solita furesta.
Aghju dumandatu à u tracciatore pigmeu ciò chì era è hà chjamatu a segheria lucale.
Trà l'espansione avida di a segheria è i bracconieri chì saccheghjanu sempre di più l'elefanti è i so abitati, sentu chì stu locu si ne và pianu pianu è aghju paura.
Un locu cusì ùn pò mai esse ripresu o ricustruitu.
Quandu sparisce, sparirà per sempre.
Ogni ghjornu ci ne sò pezzi.
Ci hè statu un pocu di bracconaggio a settimana scorsa è per uni pochi di ghjorni avemu intesu qualchì sparu da u campu è l'elefante biancu è tutti l'elefanti eranu spaventati.
A mane, quandu simu ghjunti, l'elefanti bianchi eranu vioti, è quandu l'elefanti appariscianu, esitavanu à entre, si vultavanu da sta parte, stavanu fermi, è quandu ascoltavanu attentamente, avianu l'arechje alzate, è e so proboscide sentianu l'odore di l'aria.
Avemu amparatu dopu chì qualchì avoriu era statu cunfiscatu ancu s'è u cacciadore ùn era statu pigliatu.
U parcu prova à investigà i corpi di tutti l'elefanti di l'ultimu annu o più. Anu trovu solu 13 corpi freschi dopu avè campionatu una piccula parte di u parcu.
U bracconaggio hè in crescita quì è in u vicinu Congo.
Questa hè a triste realità di stu locu.
A prisenza d'Andrea quì diventa sempre più impurtante.
Per furtuna, quandu l'elefanti chì cunnisciamu dui anni fà sò entrati in l'Elefante Biancu, sò accaduti alcuni di i mo mumenti preferiti.
Ci n'hè statu assai finu à avà, ma a cosa più eccitante hè di vede Penny è a so mamma Penelope 2.
Dui anni fà, avemu passatu assai tempu à osservà a mamma è u zitellu.
Infatti, quandu l'avemu scontru per a prima volta, Penny era una neonata è u so ombelicu era chjaru.
Cum'è Andrea ci hà dettu à l'epica, Penelope 2 hè diventata mamma per a prima volta è pareva incerta è inesperta.
Quandu un'altra donna adulta hà pruvatu à "rapisce" Penny quandu avia solu dui ghjorni, avemu parsu affascinati.
Avemu ancu osservatu parechje volte cumu Penny hà lasciatu a so mamma parechje volte quandu e settimane passavanu è hà capitu di colpu ch'ella era luntanu da a so mamma è hà gridatu amaramente.
Penelope 2 risponde sempre à ella è corre versu ella.
Credu chì alcune persone in u laburatoriu anu vistu alcuni di i nostri video.
Un ghjornu di a settimana scorsa, un altru bellu ghjornu in White City hè ghjuntu à a fine.
Tutti l'elefanti di diversi culori camminanu sottu à e luci dorate di u dopumeziornu.
Fora di a furesta di fronte à u Mirador, à circa 300 metri di distanza, una mamma è i so dui figlioli d'un annu-
U vechju vitellu hè entratu in Biancu.
Andrea ci hà gridatu : "Sò Penelope 2 è Penny!"
Eramu estasiati di vede Penny cresce cusì chjuca è di vede quantu sane ella è a so mamma parevanu.
Sapete, almenu alcuni di sti elefanti sò stati salvi in l'ultimi dui anni.
Avemu avutu qualchi visitatori u mese scorsu.
Chris Clark, u nostru direttore di prugramma à l'Università Cornell (
Prughjettu di ricerca bioacustica di u Laboratoriu d'aviologia
Sò passate trè settimane cun noi.
Hè sempre statu un membru curaghjosu è indomabile di a squadra, lampendu nantu à l'arburu ogni ghjornu, pruvendu à tene l'unità di registrazione luntanu da i spoilers.
Iè, l'elefante hà distruttu u nostru equipamentu.
Quasi tutte e nostre unità sò state smuntate, smuntate è smuntate da i vostri denti perchè ùn l'avemu micca inizialmente messe fora di a portata di l'elefante.
Cusì avà pruvemu à trasfurmalli tutti in arburi.
Py grime hè ancu un espertu in arrampicà si à l'arburi è hè indispensabile.
Ma pruvà à mantene un numeru considerableu d'unità in funzione à u listessu tempu hè una lotta cuntinua, per via di i prublemi di l'elefanti, è ancu per via di a batteria di u camion chì deve esse alimentata per chì l'equipaggiu sia rimpiazzatu.
Hè difficiule d'andà à l'unità, perchè quandu ci sò parechji elefanti nantu à a terra viota è passanu per a furesta tuttu u tempu, pò esse periculosu, dunque sti viaghji devenu esse pianificati cù cura.
Un membru di u persunale di a Radio Pubblica Naziunale ci hà ancu visitatu a settimana scorsa.
Alex Chadwick, a so moglia Caroline è u so ingegnere audio Bill si sò avventurati quì per fà un clip per a spedizione radiofonica, un prugramma mensile per NPR è presentatu da a rivista National Geographic.
Anu intervistatu Katie, Andrea è Chris è anu ancu registratu elefanti nantu à a piattaforma cun noi.
Ci hè piaciutu assai esse cun elli.
A notte scorsa, anu passatu un pocu di tempu in White City, preparendu si per a luna piena, registrendu perchè a notte fora era particularmente forte è l'elefanti rombavanu è gridavanu.
Faremu listessu almenu una volta in questu viaghju.
Ùn valerete nunda u ghjornu dopu, ma hè stata una sperienza spettaculare.
Credu ch'elli eranu ancu cuntenti di a timpesta ch'elli anu filmatu l'altra notte.
Dui notti fà, avemu avutu un temporale incredibile quì.
U ghjornu dopu era particularmente caldu, umitu è deprimente, è simu andati in vittura in a cità di Bayanga per cena cù u persunale di NPR è Lisa è Nigel.
Quandu simu vultati in vittura quella notte, prima di riparte
Mentre entremu in a furesta, pudemu vede lampi guasi cuntinui in lontananza.
Quandu simu ghjunti in casa è simu stati in lettu, versu l'11 ore, u ventu hà cuminciatu è pudemu sente u longu tronu chì vene da luntanu, avvicinendu si sempre di più.
U ventu hà attraversatu a furesta in a grande raffica, battendu viulentamente l'arburi.
A temperatura hè cascata di colpu di circa dece gradi, è u nostru tettu di paglia hà cuminciatu à calà assai.
Prestu s'hè trasfurmatu in un acquazzone, u tronu hà crepitatu è hè vultulatu drittu versu noi.
Calchì volta trà i Troni, pudemu sente i stridi di l'elefanti in a distanza.
Ray li hà spaventati).
Circa una meza ora dopu, u Tronu hà sunatu è a pioggia hà cuminciatu à diventà più ligera, ciò chì ci hà fattu addurmintà.
Katie hà avutu u so anniversariu qualchì settimana fà, è quellu ghjornu avemu pianificatu un viaghju surpresa per ella è Chris à u campu di ricerca di u Fondu Mundiale di a Gru Bianca, à circa un'ora di vittura, vicinu à a fruntiera cù u Congo, i circadori si sò abituati à una famiglia di gorilla.
Katie è Chris anu passatu ore in a furesta à fighjà a famiglia, un omu è una donna, è i so zitelli.
A faccia di Katie era cuperta di centinaie d'ape sudanti, ma dopu s'hè bagnata in a cascata è hè vultata eccitata da l'esperienza.
Eric, Mya è eiu ci piacerebbe ancu esse quì un ghjornu, ancu s'ellu devu ammette chì aghju paura chì u sudore ne faci parte.
L'ape sudatorie parenu apprezzà mi assai è anu sempre fattu parte di a nostra stagione salvatica quest'annu.
Si scopre ch'elli sò più ricchi durante a stagione secca è senza elli ùn avemu veramente chè un ghjornu o dui.
Sò piccule spine.
Menu l'ape cum'è u sale in u sudore, si riuniscenu nantu à e braccia è e gambe, in particulare u bumbardamentu in immersione chì si tuffa direttamente in l'ochji.
Li piace ancu à suggerisce ch'elli entrenu in u piccu di a mo vedova, è eiu cuntinuu à tiralli fora di i mo capelli.
Li aghju schiacciati cun un pocu di satisfaczione.
À a fine di a ghjurnata, i nostri ochji eranu bluccati da l'ape sudate, è ci piaceva l'idea di tuffà ci in a palude è lavà tuttu via.
Tutti i tipi d'altri insetti anu ancu avutu un bon pastu nantu à a mo carne;
Ùn mi piace micca ogni ghjornu. -
È spessu senza sapè fà. -
Maestru di ogni tipu di criatura chì morde.
I so segni sò particularmente cunnisciuti in piena notte.
Aghju una morsura in fondu à u pede, una morsura nantu à e palpebre è una morsura trà e dite.
Ma sò forte ancu di più.
Stenderaghju u mo amore è i mo migliori auguri à tutti.
Avà mi infiltreraghju in u mo lettu à rete, cum'è un ghjovanu leone chì avemu vistu in White hè scivulatu in a piccula apertura di un arburu cavu vicinu à a nostra piattaforma d'osservazione, spergu di dorme cusì bè cum'è pensava.
Melissa21 di marzu di u 2002 Saluti cari famiglia è amichi: Saluti Dzanga, face caldu è umitu.
A stagione di e piogge di solitu ùn vene micca finu à qualchì tempu in aprile, ma avà pare chì sia veramente quì.
A prima forte pioggia hè accaduta 10 ghjorni fà.
Benintesa, questu hè u primu ghjornu chì aghju lasciatu u mo impermeabile.
Simu tornati in casa à pedi versu e 5. m.
Da l'omu biancu è u ventu à traversu a furesta.
I nuvuli scuri si sò mossi rapidamente sopra à e so teste, è di colpu u celu hà datu un grande tronu.
Aghju ghjittatu u mo preziosu equipamentu fotograficu in a borsa impermeabile d'Andrea, ma avia sempre un zainu senza prutezzione pienu d'altre cose, allora sò cursu à piglià lu, a pioggia mi hà battutu l'ochji. U percorsu hè diventatu guasi subitu un fiume impetuosu.
Aghju galuppatu à traversu a palude è sò cullatu in cima à a cullina finu à u campu in Andrea.
A cascata marrone cioccolatu si riversava da u pendiu.
Quandu simu vultati à u campu, avemu scupertu chì ci vulia à scavà trincee intornu à a tenda d'Eric perchè l'acqua era in periculu d'inundazione.
Poi, circa un'ora dopu à l'iniziu, a timpesta s'hè firmata di colpu è u celu era chjaru.
A precipitazione in Andrea mostra 50 mm di pioggia.
Dapoi tandu, pioverà ogni pochi ghjorni, accumpagnatu da una grande timpesta di troni.
Amu tutta a pioggia, ancu s'ellu pare chì una nova armata d'insetti serà creata ogni volta.
À l'eccezzione di e nove proporzioni di punture d'insetti chì appariscenu nantu à a superficia di u mo corpu ogni ghjornu, guasi ogni locu di u mo corpu hà una suberuzione spinosa ---
À u mo polsu, sottu à u mo bracciu, in u mo gomitu, intornu à e mo ghjinochje, è ancu nantu à e mo palpebre.
L'ultima volta ch'e eru quì...
Ancu s'è in una misura minore, forse per via di u mo cortu sughjornu à l'epica-
Dunque, sò chì ùn hè micca raru chì a mo pelle sensibile abbia sta reazione.
Assai pruriginosu è spiacevule.
L'altru ghjornu, eru frustratu di truvà segni di chiggers o sandfleas in fondu à u mo pede: un tissutu curativu elevatu --
Cum'è una macchia scura in u centru.
Eric, u nostru ingegnere, hà ancu scontru sta situazione, dunque a socu.
Aghju fattu fà a chirurgia necessaria da Bonda, un omu di pimetru, è Bonda hè un espertu in l'estrazione di polli da jigging;
Hà macinatu un bastone è dopu hà scavatu astutamente u saccu d'ova da a mo sola;
Hà poi brusgiatu a melma bianca appiccicosa in a fiamma.
A cosa più impurtante hè di fà li vultà prima ch'elli si schiudanu in a vostra pelle, postu chì questu hè ovviamente un pruritu insopportabile.
Micca l'esperienza più piacevule.
A raccolta di dati avanza senza intoppi.
E nostre registrazioni intornu à u fiume Biancu sò bone.
Ghjustu eri, Eric è eiu avemu purtatu dui tracciatori pigmei cun noi per verificà a batteria intornu à bai è investigà.
Hè a prima volta chì vecu tuttu u perimetru di l'elefante biancu, cum'è in u fondu di a furesta, l'elefanti appariscenu daretu à e quinte ogni ghjornu.
Questa hè un'esperienza straordinaria.
Avemu camminatu per spazii aperti idilliaci cù ruscelli è piccule cascate, serpentendu trà una vegetazione densa, attraversu u craniu di un ghjovanu elefante maschile cacciatu in camicia, attraversu parechji Sentieri di l'Elefanti
In ogni mumentu, aspettu cun impazienza di scuntrà faccia à faccia una mamma spaventata è a so famiglia, ma ùn simu stati sfidati in tutta a zona di Bai.
Una volta ci simu fermati à un Copal, un arburu cù assai cristalli duri --
Cum'è a linfa chì u py grime hà tagliatu cù una machete;
Siccomu a linfa brusgia bè, utilizanu u bloccu di linfa cum'è una piccula torcia.
Infine, simu stati assai cuntenti di vede chì nisuna di l'unità era stata manomessa da elefanti, è per via di u travagliu duru di Chris Clark ùn sò micca ghjunte sane è salve.
A fauna quì cuntinueghja à sorprendermi.
Una mane, in strada per White, prima di u restu di u gruppu, aghju spaventatu un coccodrillu pigmeu à l'orlu di a palude.
Era longu circa 4 pedi, hà planatu salvaticamente durante a visita, è per furtuna era ansiosu di scappà cum'è mè.
Un altru ghjornu, avemu scontru una decina di Bongo, chì ùn pudemu guasi vede in a furesta densa.
A nuvola di mosca chì hà seguitu ci hà circundatu di colpu è ci hà seguitu in gruppi per un pezzu.
Calchì volta, quandu scopru chì sempre più persone apprezzanu sti viaghji solitari, u cronomettu in modu da pudè andà solu à White.
Aghju più opportunità maravigliose per a fauna salvatica, è per circà questu animale, mi ritrovu à esse mezu spaventatu è mezu eccitatu quandu traversu tranquillamente a palude è dopu attraversu a furesta (
«Leone, tigre è orsu» sò diventati «serpente, leopardo, enorme porcu di furesta è elefante» in a mo mente).
Calchì volta vecu duiker o sitatunga chì scappanu.
Di solitu solu i più chjuchi abitanti di mè è di u sensei: farfalle di culori brillanti, temporaneamente abbinate à u mo percorsu, volavanu davanti à mè per un pezzu prima di parte;
A furmicula cunduttore si hè dispersa annantu à una pista iarda per iarda, è aghju avutu à corre in una casa di salti pazza;
Altre furmicule, chì anu custruitu sentieri o tunnelli elevati, dividenu i sentieri in dui;
Libellule è altri insetti chì si movenu rapidamente mi passanu accantu in strada per l'evidente emergenza;
E termite si affollanu, battendu u ritmu di e foglie vicinu à u percorsu.
Per u mo amicu acellu innamuratu, aghju vistu o intesu qualchi acelli ultimamente: Ogni mattina sentemu u lamentu di u cioccolatu --
Sustene u Martin Pescatore.
È quellu rossu -
Ùn avemu mai vistu u cuccu di pettu, ma u sentemu da ogni locu ogni ghjornu.
Hà un "It-will-" assai ripetitivu.
Pioggia, "S'ùn sò micca di bon umore, mi face sente cum'è s'e fussi pazzu."
Ultimamente, aghju vistu e Rundine di a moschea vulà intornu à e code bianche è gialle chì scodinzolanu, saltendu nantu à u bordu di a palude trà u Biancu è u pifferaio.
L'acellu chì mi piace di più à vede ultimamente hè u sni cumunu, un bellu acellu chì vene spessu à pesca in a pozza davanti à a nostra piattaforma.
Aghju vistu un Franklin in a furesta mentre andava à White oghje.
Una notte, quandu simu tornati in casa da u biancu, avemu intesu u chjamu di un grande ravanellu turchinu;
Hè in cima à un arburu è ùn u vedemu guasi micca, ma mi ricordu quantu era bellu quandu ne avemu vistu un paru in biancu dui anni fà.
U sabbatu sera passatu andavamu à a cità di Bayanga di a casa di Nigel.
Hè un omu britannicu.
U bracconaggio per u WWF in Dzanga hè ancu un amicu assai strettu d'Andrea.
Ci hà dettu qualchì settimana fà ch'ellu ne avia unu.
Inseme cù i stranieri.
Avemu fattu 15 chilometri cù Andrea in u so camionu è simu ghjunti à Bayanga è avemu scontru un gruppu di ghjovani intelligenti di diversi paesi.
Ùn possu micca decide quale ascultà perchè parenu tutti ugualmente affascinanti.
Una coppia italiana Andrea è Marta di Roma anu studiatu rispettivamente l'usu di a carne di a giungla è l'usu medicinale di e piante di a furesta pluviale.
Bruno, un Belga, hè crisciutu in Zairi è hà travagliatu per l'Organizazione Mondiale di a Salute in u Congo per stabilisce unità d'isolamentu per e vittime di l'Ebola.
Chloe hè una ghjovana donna italiana energica è affascinante chì hà allevatu un gruppu di gorilla in u campu di ricerca WWF vicinu, u so fidanzatu, David Greer, si prepara per a famiglia di gorilla in un altru campu.
Ci sò dinò un certu numeru di circadori di l'Associazione Veterinaria è di Cunservazione di a Fauna Selvatica in Boma, Congo, chì travaglianu ancu nantu à i gorilla è i cundannanu;
Nanzu quellu ghjornu, sò partuti da un campu è sò ghjunti à Dzanga.
È Lisa, un'americana, hè incaricata di u Parcu WWF.
Avemu cenatu, bevutu assai vinu, è dopu ballatu cum'è Devesh finu à l'alba, Mya è eiu avemu fattu u cd cù a musica nant'à u discu duru.
U nostru viaghju di ritornu hè statu interrottu da un arburu cascatu;
Andrea hà cacciatu u so machete è l'hà tagliatu finché ùn pudemu micca spustallu da parte.
Avemu intesu chì l'arburi cascavanu tuttu u tempu, è certi eranu assai più vicini chè altri.
Quella notte, mentre Mya è eiu leghjiamu nant'à a nostra reta, avemu intesu un forte rumore.
Avemu pensatu chì forse unu di i BaAka s'era alzatu tardi è avia fattu qualchì travagliu, forse un martellu o qualcosa di simile.
Ma ùn pare micca avè sensu, è quandu surtu fora scopru chì ùn ci hè luce sottu à u so campu.
E crepe cuntinueghjanu ogni pochi minuti, è simu cumpletamente cunfusi finu à chì un arburu enormu casca in una furesta vicina cù un forte sonu tonante, chì hè tuttu chjaru.
À l'iniziu, quelle voce forti anu crepatu l'arburu prima di cede.
Di solitu, sentemu solu u rugitu di a furesta chì crolla, dopu u scoppiu di un arburu cascatu, ma postu chì quellu arburu hè vicinu à noi, pudemu sentelu more.
Avà Luis Sano stà torna cun noi perchè usa l'urdinatore d'Andrea per fà qualchi cambiamenti à u libru ch'ellu hà appena finitu.
Ci hà purtatu un bellu rigalu, un alveare trovu in un arburu da una donna di ottu anni in u so paese.
Dopu cena, hà apertu un pacchettu per a prima notte quì, cù un favu marrone scintillante dentru, solu mele sudato.
Strappemu i picculi pezzi è i mettimu in bocca è masticamu u mele da a bocca.
Ancu s'ellu ùn si pò manghjà troppu, hè assai deliziosu perchè hè assai riccu.
Tuttavia, da e nostre abitudini alimentari monotone, questu hè un cambiamentu deliziosu.
Curiosamente, quantu tempu avemu passatu quì à parlà di manghjà è à fantasizà nantu à ciò chì manghjariamu s'è no pudessimu.
À propositu di ciò chì ci precipiteremu in bocca appena ghjunti in casa.
Questu hè un tema cumunu.
Frutti è ligumi freschi sò i nostri più grandi auguri.
Questa hè una cosa chì aspettu assai.
Aghju scupertu ch'aghju vistu chì partiamu. -
Dui simani dopu...
A paura è l'eccitazione sò uguali.
Sò cuntentu di vede a famiglia è l'amichi, chì dichjaranu torna u piacè materiale à quale noi Americani simu cusì abituati, è a paura di lascià un locu chì hè cusì impurtante per mè ---
Una parte di a ragione hè chì a vita quì hè cusì misteriosa per mè.
Mi ricordu cumu mi sò sentitu l'ultima volta chì sò vultatu in casa, facendu torna una caminata in a furesta in u nordeste di i Stati Uniti.
Dopu quì, sentu chì ci hè finu à un certu puntu sterile, è i boschi in casa ùn cunservanu chè una piccula parte di sti misteri è di a vita quì.
Sta volta, però, mi cunsulu dicendu chì tornu in casa (
Hè novu per mè. 2001)
U paese hè circundatu da dense fureste è fauna salvatica.
Ghjustu uni pochi di ghjorni fà, u mo amicu Harold m'hà scrittu: "una notte dui ghjorni fà, simu stati visitati da un orsu, chì hà lasciatu qualchi segni d'artigli impressiunanti nantu à i resti di a mangiatoia, è ci hè ancu un munzeddu di escrementi altrettantu impressiunanti in u cortile".
"Sapia chì ci era un orsu fora di a mo porta, ciò chì mi hà fattu sente cum'è s'e fussi di ritornu in un locu cù u mo misteru è a mo natura salvatica."
Pensà à vultà in u tempu, fighjendu a primavera sviluppassi in un locu cusì bellu, vede ogni tipu d'acelli chì venenu à a mo mangiatoia in u boscu mi face più desiderosu di vultà.
Aghju pruvatu à scrivelu torna prima di vultà in casa.
Avemu previstu di visità u campu di ricerca di gorilla dumane è sò sicuru chì ci serà una storia da cuntà.
Avemu ancu previstu di passà a notte di luna piena in White City, è so chì hè ancu un'esperienza.
U mo amore è i mo migliori auguri à tutti voi, 2002 cari amichi è famiglia: simu solu à pochi ghjorni da a partenza, ma mi piacerebbe scrive un'altra lettera nantu à e nostre ultime settimane quì.
Circa 10 ghjorni fà, avemu passatu una strada sterrata accidentata da quì, à circa un'ora di vittura finu à l'estuariu biancu di u campu di ricerca WWF, questu vi purterà à menu di 4 chilometri da a fruntiera cù u Congo.
Quì, i circadori, Chloe, sò abituati à e famiglie di gorilla.
Perchè solu noi dui avemu avutu u dirittu di sorte cun ella per truvà u gorilla, è cù Katie digià andata, Eric, Mia è eiu avemu tiratu paglia è Eric è eiu avemu avutu furtuna.
Versu 12:30, simu partiti cù Chloe è dui pigmei tracciatori, in cerca di famiglia, simu intruti in a furesta uni pochi di chilometri fà, è simu ghjunti induve eranu partuti uni pochi d'ore fà.
Mentre camminavamu, si sò rotulati a lingua longu u palatu, facendu una risata.
Questa hè a voce ufficiale ch'elli anu stabilitu cù i gorilla per fà sapè chì a ghjente s'avvicina à e persone à quale sò "abituati".
Era cuntentu di cuntinuà à sbircià trà l'arburi è i cespuglii spessi, sperendu di vede a so prima apparizione.
Ci simu piegati sopra à e vigne contorte è spinose è avemu camminatu longu un percorsu chì pareva prumittente, secondu l'accordu occasionale nantu à a pista.
Aghju guardatu ciò ch'elli cercavanu.
Avemu vistu u fruttu cascà da l'arburu è puderanu ancu sapè ch'ellu era statu manghjatu in una meza ora.
Mentre e furmicule si riuniscenu sempre per catturà i resti, alcune di e colline di termitai mostranu novi guadagni.
Ancu e foglie chì passanu per qualchì strada mostranu u percorsu chì u gorilla hà attraversatu.
Calchì volta Chloe si accucciava cù u localizzatore è verificavanu una di e prove è dopu passavanu per un altru cespugliu è noi a seguitavamu.
U tempu era assai caldu quellu ghjornu, è u sudore scorria da noi.
Andemu. Infine aghju cuminciatu à perde a speranza di truvà a mo famiglia.
Parevanu esse dappertuttu ghjustu prima di ghjunghjeci.
Una volta pudemu sente l'odore di l'argentu assai forte.
Avia un odore particulare, pienu di u so odore di muscu in l'aria.
Mentre camminavamu, u tracciatore hà cuminciatu à strappà e foglie da i rami.
Quandu aghju dumandatu questu dopu, Chloe hà dettu ch'elli l'anu fattu per dì à u gorilla, ùn ti ne fà, ùn simu micca quì per disturbà ti, simu solu quì per manghjà, cum'è tè.
Ahimè, li avemu mancati torna, è avemu cuntinuatu, guardendu in una direzzione, è dopu in l'altra.
Quandu e luci si sò spente, simu andati in casa è simu intruti in u campu.
Avemu trovu tracce di articulazioni posteriori d'argentu in a terra.
Mi sò piegatu è aghju paragunatu u meiu à u soiu. I so guanti di boxe sò assai grossi.
Eramu cuntenti di sapè quantu eranu vicini, ma era digià 5:30 è duviamu vultà à u campu.
In tuttu, avemu camminatu per cinque ore in quella furesta enorme senza piantà, circendu quella famiglia sfuggente, senza mai truvà la.
Hè deludente di ùn vede micca a so carne, ma hè eccitante amparà cumu i gorilla sò tracciati è esplorà una furesta pluviale chì s'hè sparsa in Congo.
Quandu simu vultati à u campu, più stanchi di ciò chì pensavamu, simu stati cundutti à una bella cascata, è eru assai cuntentu di stà sottu à u so flussu d'acqua dura.
Recentemente, quandu Mya è eiu simu andati à u fiume Biancu, aghju vistu una vista eccitante: aghju cuminciatu à sente u fronte è aghju determinatu chì u sonu era nantu à l'arburu, micca nantu à a terra...
Cusì ùn hè micca un elefante...
Mi sò precipitatu in avanti, impaziente di vede ciò chì devu esse una scimmia.
Aghju scontru un acellu enorme chì vulava longu u percorsu davanti à mè, un enorme neru...
Hè un'aquila marrone scura cù bande grisge nantu à l'ale.
Hè un'aquila curunata cù una apertura alare di circa 6 piedi, cù e scimie cum'è prede.
Ùn possu micca crede ch'ellu possi vulà sopra a furesta senza toccà un ramu. Hè cusì grande.
Mi dumandu s'ellu caccia una preda.
Si sente assai furtunatu di vedelu perchè ùn hè micca cumunu in a furesta.
A notte prima di a luna piena di a settimana scorsa, Mya è eiu avemu passatu a notte à a Casa Bianca.
Avemu passatu u più di notte pussibule quì.
Siccomu a nostra unità di registrazione cattura u sonu 24 ore à ghjornu, a nostra squadra si rende contu chì duvemu pruvà à ottene una cupertura notturna in una settimana o più, quandu pudemu calculalla à a luce di a luna piena.
Avemu avutu un materasso di schiuma, una rete è un pocu di manghjà, è simu stati quì à fighjà a sera chì cascava è l'elefanti cuntinuavanu à riunisce si.
Quandu cala a notte, più di 70 elefanti si movenu intornu à l'elefante biancu, muvendusi pianu pianu è deliberatamente da una pozza o da una fossa à l'altra.
I gridi di e rane è di i grilli cuminciaru.
Di colpu, a luna, una palla d'oru gonfiata, si alza da l'arburu di fronte à u nostru Mirador.
Ancu una notte, pudemu vede chjaramente u contornu di l'elefante, soprattuttu nant'à u percorsu di a luce di a luna.
Pudemu vede un'elefante femina chì spunta in daretu cù u nasu mentre passa per u percorsu, verificendu delicatamente chì u so zitellu sia à fiancu à ella.
Pudemu vede a famiglia chì cammina in un documentu, muvendusi tranquillamente da una estremità à l'altra di u biancu.
È u sonu. -
A notte quì, u sonu si distingueva cusì forte chì ùn si pudia vede u cumpurtamentu di u cameriere.
A forma di u sonu appare.
Rumori custanti è à bassu livellu, mamme chì chjamanu i so figlioli, è l'urli chì crescenu è calanu di l'adulescenti.
Sona cum'è u rombo di u mutore fuoribordo.
Un persunagiu cuntinueghja à fà soni inquietanti simili à singhiozzi (
Apparsu in tutte e registrazioni di alta qualità chì avemu fattu quella notte).
Quandu l'elefante hà scavatu a fossa fangosa, l'acqua hè stata scaricata per a proboscide ---
Cum'è u sonu di l'acqua soffiata fora di u snorkeling, quandu scavanu u troncu in fondu à sti fossi, face un sonu di burbuli.
Aghju cuminciatu à nutà qualcosa cum'è una luce di fosforu in a pozza scavata prufonda di l'elefanti, mentre l'increspature di e so proboscidi chì travagliavanu in l'acqua scintillavanu di colpu, è dopu aghju capitu chì l'acqua catturava a luce di luna.
E lucciole sò piene di e so piccule luci verdi.
Mentre eramu seduti nantu à a ringhiera di Mirador, i pipistrelli anu cuminciatu à chjamà ci, è mentre passavanu vicinu à a mo testa aghju avutu à ùn lascià mi cascà.
Mentre a notte avanza, pudemu identificà a forma di altri animali.
Un gruppu di circa 15 porchi di furesta giganti si rannicchianu inseme in un munzeddu di escrementi di u beluga, è quandu u percorsu di l'elefante devia, lascianu l'elefante in furia.
Una lontra hè apparsa davanti à Mirador è l'avemu vista vagà per a piscina.
Versu mezanotte, Mya è eiu avemu rinunciatu à u calculu orariu (
Avemu cuntatu 144 elefanti in cima di a muntagna!
Stendu stancu nantu à u materasso.
U nostru sonnu era intermittente è interrottu da i stridi di l'elefanti. Bleary-
Quandu l'alba spunta, apremu l'ochji è ci precipitemu à marcà u numeru, u sessu è l'età di tutti l'elefanti in biancu, è dopu un pocu tempu, quandu Katie hà suspiratu di sollievu, avemu vacillatu.
Cù l'aiutu di i pigmei, u nostru ingegnere Eric hà cacciatu tutte l'unità di registrazione da intornu à u biancu è avemu ufficialmente cessatu di raccoglie dati.
Quandu simu andati in biancu oghje, simu andati à filmà video è audio di alta qualità.
Sperimentate elefanti senza un'agenda.
U nostru ultimu ghjornu hè oghje.
Avemu fattu i nostri sacchetti à u campu tutta a matina, è à duie ore di sera. M. eramu sicuri chì eramu abbastanza bravi in u prucessu per andà in a squadra bianca per l'ultima volta.
Hà piovutu a notte nanzu, è quandu simu ghjunti à u biancu, era chjaru.
Quì avemu trovu, in tutta a so gloria, u rè di tutti l'elefanti Dzanga, Hilton, u più grande toru di a pupulazione.
Andrea u cunnosce dapoi dece anni è l'hà trovu l'allevatore u più riesciutu.
Li piace à meditari più cà qualsiasi altru elefante ch'ella osserva.
Hà prutettu una longa lista d'animali femine durante l'estru.
Era altu circa 10 pedi nantu à a so spalla, è u so avoriu era longu 6 pedi, righjunghjendu a terra.
Hè stupendu.
L'avemu vistu guardà una femina à l'iniziu di a stagione è accoppiassi cun ella.
Oghje, ellu guarda una nova donna, Juanita 3, chì hà una ghjovana donna di circa quattru anni.
Si firmò è li lasciò entre in u megliu bucu in u spaziu apertu, è si vultò versu elli è cacciò tutti l'altri.
In una occasione, i trè anu camminatu vicinu à Mirador, una piccula piattaforma à circa 30 metri da a piattaforma principale chì Katie è eiu stavamu filmendu.
Hè vicinu à mè è mi pare di pudè toccallu, ma, in realtà, hè à circa 10 o 15 metri da mè.
Era vicinu à Juan Nita, è ella hà fattu una duscia in una piscina pulverulenta mentre succhiava a so figliola.
A luce hà brillatu nant'à u so avoriu, è hà messu u troncu à a punta di unu di l'avorii.
Dopu hà seguitu l'acellu mamma è u so zitellu finu à l'orlu di a furesta, è anu separatu e foglie una per una è sò partuti.
Eramu assai cuntenti di vedelu l'ultimu ghjornu.
Dopu, simu ancu felici di vede Mona 1 è u so neonatu, a prima volta dapoi chì l'avemu incontrata dui anni fà, quandu u so zitellu hè mortu, simu stati à fiancu à ella (
Forse malnutrizione) davanti à noi.
Quell'annu, aghju scrittu sta cosa trista in a mo lettera in casa.
Ma ella hà parturitu quì.
Olivia è u so novu zitellu sò accantu à ella.
Oria 1 era a donna chì hà rispostu cusì orribilmente à u vitellu mortu di Morna quellu ghjornu ---
So chì certe persone anu vistu u nostru video.
Cusì hè una fine maravigliosa di a nostra stagione, è ci face sente chì a vita di sti elefanti cuntinueghja, è stu ciclu, sona abbastanza cliché è ricumincia.
Aghju dormitu prufundamente a notte scorsa è eru sopraffattu da l'idea chì eramu in traccia di parte, è eru impaziente di gode di ogni sonu di a notte quì.
Versu 2:30. m.
Sento a civetta di boscu vicinu à a furesta.
Puderaghju ancu sente un topu chì masticava in l'angulu di a nostra casuccia.
Ci era ancu u sonu lagnante di una zanzara chì era frustrata da a mo reta indestructibile.
Dopu un pocu tempu, possu sente a civetta ripetuta-
Cum'è u gridu luntanu di una zibetta di palma in un coru di grilli.
Elefanti chì rombavanu di tantu in tantu da a palude, sunendu cum'è un tonu luntanu.
Mi sò svegliatu torna à 5:30 di mane sperendu di sente parlà di a pista Nkulengu.
Era Luis chì ci hà dettu chì s'è vo li sentiate di notte, i sentirete torna a mane ---
L'aghju intesu à 10:30 eri sera.
Sò probabilmente i mo soni preferiti.
Unu di i libri d'uccelli d'Andrea chjama i so duelli "rants ripetuti è ritmichi".
Sona cum'è un kangga chì balla
Linea à traversu a furesta.
\"Pensu chì hè ghjustu.\"
Sfurtunatamente, pare chì aghju mancatu u so duettu sta mane.
Ma aghju intesu e scimie chì chjamavanu in lontananza. U pappagallo grisgiu africanu hà vulatu sopra, fischjendu è gridendu.
Cusì tornemu in casa per un longu viaghju. Vogliu fà un pocu di più.
Ripensu à sti trè mesi quì è ùn pare micca avè sensu durante quellu tempu.
U tempu pare à tempu decadisce è cumprime quì.
In l'ultimi ghjorni, aghju misuratu u tempu cù u restu di u tempu.
Credu chì devu piglià stu percorsu cinque volte di più, o sta hè l'ultima volta chì vecu un elefante, o sta pò esse l'ultima volta chì vecu u sitatunga scivulà in u foru di l'arburu.
Ci hè una parolla "fate attenzione" per u misuratore Py.
Questu hè "bondamiso", litteralmente, "Tenete l'ochji nantu à questu".
Aghju pensatu à a parolla, cumu a possu aduprà micca cum'è un avvertimentu, ma cum'è un'esortazione à beie avidamente à vista, à u sonu è à l'olfattu.
Aghju pruvatu à imaginà ciò chì saria cum'è entre in a vita ch'aghju lasciatu daretu.
So chì a diversità di l'interruttori di a luce, di l'acqua di u rubinettu è di l'alimentu hè diventata torna cumuna dopu à a rottura di a pelle è purteraghju sempre stu locu cun mè.
A so marca hè indelebile, è cum'è rürke hà scrittu, a suppurteraghju "cum'è una tazza screpulata".
Credu chì sò dui. -
U mo corpu hè impaziente di vultà in casa, ma a mo anima hè malata.
Melissa "allora ch'ella sia a mo parolla d'addio quandu mi ne vò, ciò chì vecu hè insormontabile" ---
QUICK LINKS
PRODUCTS
CONTACT US
Dì: +86-757-85519362
+86 -757-85519325
Igncre:86 18819456609
Introduction deter: mattress1@synwinchina.com
Add: NO.39Xingye Road, Ganglian Industrial Zone, Lishui, Nanhai Distirct, Foshan, Guangdong, P.R.China
BETTER TOUCH BETTER BUSINESS
Cuntattate i Sales à SYNWIN.