Ett madrassföretag tvingades be om ursäkt efter att ha släppt en smaklös reklamvideo för 9/11 som erbjöd "Twin Tower-rea".
Företaget Miracle Mattress, baserat i San Antonio, Texas, gjorde en video som visade två anställda som låtsades vara offer för terror, kollapsade i en stapel madrasser och publicerade sedan den på Facebook.
Butikschefen Cherise Bonanno sa i klippet: "Bättre än dubbla tornförsäljningar, kommer ni ihåg vad 9/11-metoden var?"
Ropar, "handla-"
Priset var på rea hela dagen, och två män bakom kvinnan föll på en trave madrasser under den simulerade terroristattacken mot Twin Towers.
"Åh, herregud!"
När vi tittar in i kameran kommer vi aldrig att glömma. \"
Mike Bonno, företagets chef, bad om ursäkt i ett brev som publicerades på sociala medier.
Han sa: "Den här videon är smaklös och kränkande för de män och kvinnor som miste sina liv i 9/11-incidenten."
Dessutom respekterar den inte de familjer som har förlorat sina nära och kära och fortsätter att kämpa mot smärtan av denna tragedi varje dag i sina liv.
Jag kan bara säga att jag är djupt ledsen å hela Miracle Mattress-familjens vägnar. Jag är ansvarig för denna oförskämda och oförskämda reklam och kommer omedelbart att hålla min personal ansvarig för detta allvarliga misstag.
Köpmannen tillade: "Miracle Mattress kommer att träda i kraft omedelbart och granska hela vår marknadsföringsstrategi för att säkerställa att en strikt godkännandeprocess kan förhindra att detta händer igen."
Vi kommer också att genomföra en personalgranskning av dessa anställdas beteende.
Videon väckte stor ilska bland online-tittare.
John Lazar, en frivillig brandman i New York, sa: "Jag är verkligen rädd."
Dina handlingar bevisar för mig att du har glömt.
"Du, eller någon annan som sysslade med den branschen, kom till och med på idén att sälja gimmicks den dagen och kände aldrig av den fasansfulla dagen."
"Det är äckligt för mig och otaliga andra amerikaner", säger Jorios.
Twitteranvändare säger nonchalant: "Vad äckligt det är att försöka tjäna pengar", medan TrueAmerican säger: "Det är för respektlöst! Skäms på dig!"
Bara några dagar innan den stötande videon släpptes kritiserades en Walmart-butik i Florida för att använda samma 9/11 som ett reklamknep.
En utställning i butiken såg några lådor med koka.
Coca-Cola ligger utspritt på den amerikanska flaggan bakom tvillingtornen.
En talesperson för Walmart sade
Coca-Cola lade fram idén för återförsäljare.
Efter en återhämtning i sociala medier beslutade Walmarts chefer att ställa in visningen.
I händelsen 2014 bad ett klädföretag i Alabama om att vidarebefordra 2 296 gånger, en för varje person som dödades i attacken.
På söndag kommer en högtidlighållandeceremoni för 15-årsdagen av attacken att hållas runt om i landet.
QUICK LINKS
PRODUCTS
CONTACT US
Berätta: +86-757-85519362
+86 -757-85519325
Whatsapp:86 18819456609
E- post@ info: whatsthis: mattress1@synwinchina.com
Lägg till: NO.39Xingye Road, Ganglian Industrial Zone, Lishui, Nanhai Distirct, Foshan, Guangdong, P.R.Kina