En madrasproducent blev tvunget til at undskylde efter at have udgivet en smagløs 9/11-reklamevideo, der tilbyder "Twin Tower Sales".
Virksomheden Miracle Mattress, med base i San Antonio, Texas, lavede en video, der viste to ansatte, der foregav at være ofre for terror, kollapsede i en stak madrasser, og postede den derefter på Facebook.
Butikschef Cherise Bonanno sagde i klippet: "Hellere end dobbelt salg i tårne, husker du, hvad 9/11-måden var?"
Råber, "shop-"
Prisen var på udsalg hele dagen, og to mænd bag kvinden faldt ned på en stak madrasser under det simulerede terrorangreb på Twin Towers.
"Åh, min Gud!"
Når vi ser det i kameraet, vil vi aldrig glemme det. \"
Mike Bonno, virksomhedens chef, undskyldte i et brev lagt ud på sociale medier.
Han sagde: "Denne video er smagløs og stødende for de mænd og kvinder, der mistede livet i 9/11-hændelsen."
Desuden respekterer den ikke de familier, der har mistet deres kære, og fortsætter med at kæmpe mod smerten ved denne tragedie hver dag i deres liv.
Jeg kan kun sige, at jeg er dybt ked af det på vegne af hele Miracle Mattress-familien. Jeg er ansvarlig for denne uforskammede og uhøflige reklame, og jeg vil straks holde mine medarbejdere ansvarlige for denne alvorlige fejl.
Købmanden tilføjede: "Miracle Mattress træder i kraft med det samme og gennemgår hele vores markedsføringsstrategi for at sikre, at en streng godkendelsesproces kan forhindre, at dette sker igen."
Vi vil også foretage en personaleevaluering af disse medarbejderes adfærd.
Videoen vakte udbredt vrede blandt onlinepublikummet.
John Lazar, en frivillig brandmand i New York, sagde: "Jeg er virkelig bange."
Dine handlinger beviser for mig, at du har glemt det.
"Du, eller nogen anden involveret i den branche, fik endda ideen om at sælge gimmicks den dag og oplevede aldrig rædslen ved den dag."
"Det er ulækkert for mig og utallige andre amerikanere," siger Jorios.
Twitter-brugere siger tilfældigt: "Hvor er det ulækkert at forsøge at tjene penge," mens TrueAmerican siger: "Det er for respektløst! Skam dig!"
Bare få dage før den stødende video blev udgivet, blev en Walmart i Florida kritiseret for at bruge den samme 9/11 som et reklametrick.
En udstilling i butikken så et par kasser med koka.
Coca-Cola ligger stablet på det amerikanske flag bag tvillingetårnene.
En talsmand for Wal-Mart sagde
Coca-Cola fremlagde ideen for detailhandlere.
Efter en genopblussen på de sociale medier besluttede Walmarts chefer at aflyse udstillingen.
I hændelsen i 2014 bad et tøjfirma i Alabama om at videresende 2.296 gange, én for hver person, der blev dræbt i angrebet.
Søndag vil der blive afholdt en markering af 15-årsdagen for angrebet over hele landet.
QUICK LINKS
PRODUCTS
CONTACT US
Fortælle: +86-757-85519362
+86 -757-85519325
Whatsapp:86 18819456609
E- mail: mattress1@synwinchina.com
Tilføj: NO.39Xingye Road, Ganglian Industrial Zone, Lishui, Nanhai Distirct, Foshan, Guangdong, P.R.Kina